Senin, 12 Agustus 2019

Dawuh Romo KH M Jamaluddin Ahmad di tahlilan hari ke-enam wafatnya Mbah KH Maimun Zubair


Dawuh Romo KH M Jamaluddin Ahmad di tahlilan hari ke-enam wafatnya Mbah  KH Maimun Zubair

Kulo nyuwun ngapunten, sepindah suanten kulo. Kulo sampun wekas, aku ojo dibagehi opo-opo, suantene telas. Nomer kaleh, kulo didawuhi supados ngaturaken mauidhoh, langsung awake adem panas,wedi kualat. Kulo sowan mriki namung tabarrukan, mugo-mugo ketularan mbah Mun, namung ngoten. Ora 100 persen yo 70 persen, ora 70 persen yo 50 persen, pokok saget kesetreum kaleh Mbah Yai Maimun Zubair. Namung niku tujuan kulo.

Nek wekdal niki kulo dados tamu. Adloyyif kalmayit baina yadayil ghosil. Dayoh itu kalmayyit baina yadayil ghosil. Dayoh niku koyo mayyit neng ngarepe sing ngedusi. Mayyit didusi kok polah, dilungguhno yo monggo, dikurepno yo monggo,diowok2 yo monggo. Wong jenenge dayoh. La, teko kongkon ngomong nggeh ngomong ngoten mawon, tapi kulo niat boten mauidhoh. Ajrih mauidhoh.

Dawuhe gusti Allah dateng nabi Isa bin Maryam alaihis salam
يا بن مريم عظ نفسك فإن اتعظت فعظ الناس وإلا فاستحيني

Isa bin Maryam, awakmu nuturono neng awakmu dewe, nek wis iso nembe nuturi wong liyo. Nek ora, isino ambek ingsun.

Syarate mauidhoh niku wong wis biso rumongso mampu nuturi awake dewe. La kulo kengken mauidhoh niku adem panas, rumongso durung mampu nuturi awake dewe.

Rosulullah shalla Allahu ’alaihi wasallam dawuh, ابدأ بنفسك فبغيرك

Kawitono awakmu dewe disek, nek wis cukup lagi wong liyo.

Nopo maleh enten seorang ulama’ dengan ulama’ yang lain, kurang lebih 1000th yg lalu, tepatnya pertengahan abad ke-5 hijrah. Antara Syeikh Fatah al-Maushiri dg Hujjatil Islam al-Imam al-Ghozali, di mana al-Imam al-Ghozali lahir th 450 H wafat th 505 H maka berarti pertengahan abad ke-5 H. Sakniki pun abad ke-15, maka berarti 1000 th yg lalu.

Syeikh Fatah al-Maushiri menulis surat dateng Hujjatul Islam al-Imam al-Ghozali at-Thusi, surate pendek singkat

يا إمام الغزالي اكتب لي كلمة أتعظ بها

Ini syeikh Fatah al-Maushiri menulis surat, isi suratnya : Ya Imam Ghozali, tolong tuliskan 1 kalimat saja, aku pakai sebagai mauidhoh. Ini pun 1000 tahun yang lalu nulis surat ngoten.

Al-Imam al-Ghazali radliya Allahu ‘anhu jawabane tulisan panjang:

يا فتاح الموصري، الموعظة زكاة ونصابها الاتعاظ، فمن ليس له نصاب فلا تجب عليه الزكاة، ومن ليس له نور فكيف يستنار به، وكيف يستقيم الظل والعود أعوج

Wau didawuhi yai Jamal mauidhoh, aduh, adem panas, eling niki. Imam Ghozali jawabane mauidhoh koyo zakat. Zakat iku kudu wis duwe sak nishob. Nishobe awake dewe iso nuturi awake dewe. Wa nishobuha al ittiadh. Nishobe mauidhoh iku awake dewe wis biso nuturi awake dewe. Kapan durung duwe sak nishob yo ora wajib zakat. Orang yang belum bercahaya, bagaimana bisa diambil cahayanya. Man lahu nur, niku nggeh mbah Mun, putra2ne mbah Mun niku lahum nur. Fihi yustanaru bihi.

Wong sing durung duwe cahaya, bagaimana bisa diambil cahayanya. Kulo niku sek peteng dedet, dereng wonten cahayane, bagaimana bisa diambil cahayanya kalau masih gelap gulita.

وكيف يستقيم الظل والعود أعوج  Bagaimana bayang2 bisa lurus kalau kayunya bengkok. Kayune bengkong ayang-ayange yo luwih bengkong. Bagaimana bayang-bayang bisa lurus kalau kayunya bengkong. Kulo niki ibarate kayu sing bengkong, milo estu wonten saat meniko, forum meniko, kulo boten mauidhoh. Dari tiga dawuh, setunggal dawuh Allah dateng nabi Isa alaihissalam, yang kedua dawuh Rosulillah shalla Allahu ’alaihi wasallam, ketiga dawuh Hujjatul Islam al-Imam al-Ghozali at-Thusi geh kulo dereng gadah. Dadi kulo boten mauidhoh, namung kulo dongeng mawon.

Sedo ten Makkah niku uangel kalau bukan orang yang dipilih Allah, angel. Kulo cerito yo, mbah Bisyri Sansyuri Denanyar suatu saat umroh didereaken kaleh KH Abdul Aziz Masyhuri, wonten Makkah gerah, dibeto dateng dokter boten kerso, dateng rumah sakit boten kerso. Aku pingin mati neng Mekkah. Sampe masa Umroh habis, diperpanjang. Saking pingine sedo ten Makkah. Diperpanjang, gerah gerah ditambakno boten kerso. Waktu perpanjangan habis, diperpanjang lagi. Saking pingine sedo ten Makkah. Bakdo ngoten dospundi hasile. Krono diperpanjang diperpanjang tidak berhasil sedo akhire kundur. Barang kundur boten dangu sedo ten ndalem. Lo, niku sedo ten Makkah. Subhanallah, guru kulo syeikh Mushlih bin Abdurrohman al-Maraqi Mranggen berhasil sedo ten Mekkah. Rencang kulo sak kelas sak bantal ingkang dados rois syuriyah Jawa Tengah namine Kyai Haji Masyhuri Mughni Bumiayu hasil sedo ten Madinah dimakamaken ten Baqi’. Sakniki mbah Mun ten Ma’la, subhanallah. Luar biasa.

Canggah. Mbah Fattah kagungan abah namine mbah Hasyim. Mbah Fattah niku morosepahe Kyai Sahal. Adike nyai Sahal oleh kulo. Bin Hasyim. Hasyim bin Idris. Idris bin Umar. Umar niki berhasil sedo ten Makkah. Subhanallah bejo sedo ten Makkah.

Poro bapak, opo’o sedo ten Makkah.

Saking Abu Sa’id al-Khudzri annahu qola, qola Rosulullah shalla Allahu ’alaihi wasallam

خمسة وجبت لهم الجنة

Subhanallah.

Ada 5 golongan wajib masuk surga, ngapunten kulo boten pati ngertos apa artinya wajabat. Melbu suargo kok wajib. Nggeh namung kiro2 mawon, sebatas angen2 kulo, ditetapkan masuk surga.

Yang pertama dawuhe nabi, al mar’atu assholihatu almuthi’atu lizaujiha, wong wedok sing sholihah bekti kepada suami. Nek ndelok soko iki pengen suargo iki penak wong wedok. Pokoke manut ae ambek sing lanang kapan bengi mas njaluk mas njaluk wah jelas surgone. Ojo sok ngelarani atine wong lanang. Masya Allah. Wong wedok. Pertama dawuhe nabi al mar’atu assholihatu almuthi’atu lizaujiha

Wal waladu almuthi’u li walidaihi, yang kedua adalah anak yg berbakti kepada ibu bapak. Pirang-pirang hikayah, pirang-pirang cerita, pirang-pirang kejadian, wali-wali, ulama-ulama sing gede-gede niku roto-roto berbakti kepada bapak, berbakti kepada ibu. Namung sakniki, kulo panjenengan prihatin di antara kita sudah krisis akhlaq. Anak menyakiti orang tua, anak menyakiti guru. menyakiti, luar biasa. 

Padahal wasiate sahabat Abu Huroiroh radliya Allahu ‘anhu dateng seorang sahabat yg lain, namine Abu Ghossyan ad-Dlobby radliya Allahu ‘anhu, ketika pada siang hari pada panas terik matahari, Abu Ghossan ad-Dloby berjalan-jalan dg ayahnya, berpapasan dengan sahabat Abu huroiroh radliya Allahu ‘anhu. Abu Huroriroh dawuh, Abu Ghossan, iki sopo iki. Meniko bapak kulo. Bapakmu? Nggeh. Abu Ghossan aku pesen yo. Nomer siji, nek melaku ambek bapakmu ojo pisan-pisan melaku neng ngarepe. Nek mlaku ambek bapakmu neng burine bapakmu utowo neng samping. Nek awakmu mlaku neng samping ojo sampe diselan-selani wong liyo. Awakmu sing mepet ambek bapakmu, ojo sampe diselan-selani wong liyo. Poro bapak, niki kulo terangno, niki boten termasuk hadits niki. Wong tuo mlaku kadang kesandung, kadang kesrimpet. Nek kesandung kesrimpet sing nulungi anake dewe dudu wong liyo. Kadang-kadang wong tuo mlaku-mlaku ngelak, njaluk ngombe, sing nulungi, sing ngeladeni niku anake dudu wong liyo.

Sak teruse Abu Ghossan, nek bapakmu lungguh neng lantai bawah, kowe ojo pisan-pisan mlaku nang lantai dua. Dospundi maknane dospundi? Nek bapakmu lungguh neng lantai 1, ojo pisan-pisan awakmu mlaku neng lantai 2.

Sakteruse Abu Ghossan, nek awakmu mangan bareng bapakmu, bapakmu nek wis nyawang lauh, ojo mbok jupuk. Mbok menowo bapakmu iku demen ambek lauh iku, ojo mbok jupuk. Coro saiki lak didisiki ambek anake. Nek bapakmu nek wis nyawang panganan, ojo mbok jupuk, bapakmu seneng ambek panganan iku. Niki salah 1 daripada adab sopan santun pada orang tua

Mbah mun niki miliki muthi’ li abawaihi, pun dimiliki kaleh mbah mun. almuthi’u li abawaihi, niku penting banget.

Al-Imam al-Ghozali radliya Allahu ‘anhu wonten kitab ihya’ niku mengutip, juz 2 mengutip:

Waqila, waqila iku jerene mbuh bener mbuh ora tapi kadose kok nggeh. Ketika Nabi Yusuf menjadi raja di mesir, mengganti raja Royyan menikah dengan Zalikha mantan Qithrul Aziz, Nabi Yusuf duduk di mahlighai kerajaan. Ayahnya, Nabi Ya’qub, jauh-jauh jalan kaki menjenguk Nabi Yusuf alaihissalam wonten mesir. Tapi Nabi Yusuf alaihissalam boten jumeneng. Nabi Yusuf alaihissalam boten jumeneng menghormati ayah. Nggeh menghormati, bapak2, namung tidak berdiri. Langsung ditegur oleh gusti Allah, kamu tidak berdiri menghormati ayahmu. Apa dirimu merasa lebih mulya daripada ayahmu? Waizzati wajalalai, Aku tidak memberi anak kepadamu yang jadi rosul. Mari ngunu, Nabi Yusuf boten kagungan putro sing dadi rosul hanya karena ketika ayahnya datang di Mesir beliau tidak brdiri untuk mnghormati.

Makane Nabi dawuh wal waladu almuthi liwalidaihi wajabat lahul jannah

Sing nomer 3, wal mutawaffa fi thoriqi makkah, orang yang wafat dalam perjalanan beribadah ke Makkah, Mbah Mun termasuk. Arepe ngomong opo tentang Mbah Mun, semuanya dimiliki oleh Mbah Mun. wal mutawaffa fi thoriqi makkah orang yg wafat dalam perjalanan beribadah di Makkah. Nopo maleh kok seorang auliya’ nopo maleh kok seorang ulama’.

Poro bapak, wong sing keterlaluan dosa mawon niku ditolong oleh arwahe rosulullah shalla Allahu ‘alaihi wasallam. Kulo jenengan kenal dengan nama waliyullah Hatim al ashomm, Hatim alashomm wafat th 230 H. Niku gadah canggah guru, karena Hatim punya guru namanya Syaqiq al-Balkhi rohimahullah. Syaqiq al-Balkhy punya guru namanya Ibrahim bin Adham rohimahullah. Ibrahim bin Adham punya guru namanya Fudloil bin ‘Iyadl. Fudloil bin ‘Iyadh punya guru namanya Sufyan ats-Tsauri yang wafat tahun 161 H.

Fudloil bin Iyadh bercerita tentang gurunya, namanya Sufyan ats-Tsauri. Sufyan ats-Tsauri bercerita, yang ceritanya diceritakan Fudloil bin ‘Iyadh. Sufyan at-Tsauri ketika ibadah haji bertemu dengan seorang anak muda. Anak muda ini ketika di Arofah membaca sholawat tok. Ketika thowaf di ka’bah membaca sholawat tok. Ketika sa’i baina shofa dan marwa membaca sholawat tok. Bertemu dengan Sufyan ats-Tsaari si pemuda ini. Wahai akhi, likulli maqomin maqol, tiap-tiap tempat itu ada ucapan yang tersendiri, tiap-tiap tempat itu ada doa masing-masing, ada doa yang tersndiri. Kamu kok hanya sholawat tok apa kamu punya cerita? Dijawab oleh pemuda, panjenengan iki sinten? Aku Sufyan Tsauri. Sufyan Tsauri al-Iroqi? Iya benar. Seandainya bukan panjenengan yang tanya tidak saya jawab. Tapi karena panjenengan yang tanya kulo jawab.

Kulo gadah crito. Kulo nderekno bapak haji saking Khurasan lewat Kufah. Sampe dugi Kufah bapak kulo gerah, sakit. Kulo padosno tombo padosno tombo padosno tombo boten waras. Akhire bapak kulo sedo. Barang sedo, Subhanallah, wajahe bapak menghitam. Wajahe bapak berganti wajah khimar. Dospundi kulo boten bingung? Bingung, susah. Kulo tutupi sarung wajahe bapak. Bagaimana aku memberi kabar kepada kawan-kawan kalau kondisi bapak seperti ini. Wajahe menghitam, wajahe ganti wajah khimar. Kulo nangis dan nagis, nangis dan nangis akhire kulo tertidur, barang kulo tertidur kulo bermimpi rumaos kulo enten seorang laki-laki yang ganteng, tampan, kulo boten nate pirso kados niku. Agemane bersih kulo boten nate sumerep kados niku. Aromane harum, kulo boten nate mencium aroma kados niku. Akhire tiyang niku dawuh ten kulo susah opo koyo ngene iki?
Dospundi kulo boten susah. Kulo nderekno bapak haji lewat Khurosan sampe dumugi Kufah, ten kufah bapak kulo gerah.sakniki pun sedo, wajahe bapak menghitam, wajahe bapak dados wajah khimar. Sinten boten susah. Terus tiyang ingkang tampan meniko lajeng terus mlampah nyedeki bapake kulo. Sarung sing nutupi wajahe bapak dibuka, wajahe bapak kulo diusap, subhanallah, wajahe bapak kalbadri seperti purnama. Wajahe bapak berganti menjadi wajahe manusia lagi Kulo bungah kulo bungah, kulo gandoli tiyang niku, panjenengan niki sinten? Panjenengan niki sinten? Aku iki nabimu Muhammad a-Musthofa. Padahal pun sedo dangu. Nabi niku sedane 10 H, waktu niki,,. tahun 161 niku sedane Sufyan ats-Tsauri. Maka sebelum itu kejadiane Kanjeng Nabi rawuh. Panjengan niki sinten? Aku nabimu Muhammad al-Musthofa. Dospundi? Niki dalam impian, bapak kulo saget kados niki sebabe nopo? Bapakmu iku keterlaluan, dosane ktrlaluan. wong sing dosane keterlaluan iku nek mati wajahe diganti wajahe khimar, immaa fid dunya wa imma fil akhiroh. Tapi bapakmu iku wajahe digawe diganti wajahe khimar fi dunya. Lo.. Panjenengan kok perduli, kok perduli nulungi bapak kulo. Iyo mergo bapakmu iku bener keterlaluan nglakoni duso, al-musrif, tapi saben-saben mapan sare mesti moco sholawat disek ping 100. Niku ditiru mawon sholawate mawon, ojo ditiru dosane. Niki saben-saben mapan sare mesti moco sholawat ping 100 ping 100 ping 1000. 

Niko poro bapak, niki jalarane.

Trs kulo niki matur ten Rosululullh dalam impian, panjenengan wasiat nopo? Aku wasiat awakmu engkok nek haji setiap kamu melangkahkan kaki bacalah sholawat. Niki mulane naliko ketemu Sufyan Tsauri tidak pernah membaca yang lain, selain doa-doa haji, yang dibaca hanya sholawat, wuquf sholawat, thowaf sholawat, sai sholawat. Ternyata ada cerita seperti ini. Niki wong sing musrif, wong sing dosane keterlaluan, karena wafatnya  dalam prjalanan ke Mekkah ibadah haji, di tengah perjalanan dapat pertolongan. Mulane Kanjeng Nabi sing nomer 3 dawuh, wal mutawaffa fi thoriqi makkah, orang yg wafat dalam perjalanan ibadah ke mekkah. Niki dmiliki kaleh Mbah Mun

Sing no 4, wa shohibu khuluqin hasan. Wong sing duweni akhlaq sing bagus. Sinten sing boten kenal kaleh Mbah Mun. Sinten sing boten ngertos akhlaqe Mbah Mun. Subhanallah, ini juga dimiliki oleh Mbah Mun. wal waladu almuthiu liwalidahi dimiiki, wal mutawaffa fo thoriiq makkah dimikili, wa shohihibi khuluqin hasanin dimiliki kaleh Mbah Mun.

Sing no 5, man adzdzana fi masjidin minal masajid imanan wahtisaban, sing no 5 tukang adzan, tukang adzan sing mukmin mukhlish lillahi ta’ala. 5 niku didawuhi nabi wajabat lahumul jannah
Nek kulo pnjenengan metani Mbah Mun, ora ono eleke blas. Makane kulo panjenengan derek-derek tabarrukan, nderek tahlilan, doa brsama, mugo-mugo ketularan Mbah Mun.

Wonten dawuhe Kanjeng Nabi, dawuhe niku kalam khobar tapi intine kalam amr, printah.

Anak adam, kulo samean iki kudu duweni salah1 saking perkoro 3. Nek biso 3 duwe kabeh, nek ora salah 1 perkoro 3. Iku ono dawuh, dawuhe iku dawuh kalam khobar tapi intinya printah. Perintah ojo sampe wong iku ga duwe salah sijine perkoro 3.

Nabi dawuh
إذا مات ابن ادم انقطع عمله إلا من ثلال صدقة جارية 
  
Cobi samean persani Mbah Mun, brapa jariyahnya, berapa pondok pesantrennya, berapa masjid yg didirikannya, berapa berapa berapa.

وعلم ينتفع به. Ilmu yg diambil mnfaatnya. Pun niki nek dipetani mbah mun luar biasa Sampe akhir-akhir duwe ilmu jenenge politik kebangsaan, niki untuk se-Indonesia, nusantara tinggalane Mbah Mun. Dereng ilmu sing diajarkan ke masayrakat yang diajarkan para santri dan sebagainya

Nomer 3 وولد صالح يدعو له

Subahannallah

Awake dewe iki nduwe opo, shodaqotin hjariyatin wis duwe opo durung

Ilmin yuntafau bihi wis duwe opo durung

Waaladin sholihin yad’u lahu wos duwe opo durung

Mbah Mun wis kebek duwe kabeh

Poro bapak, subhanallah.

Niki lah nggeh, panjengan kulo bareng-bareng niat mugo-mugo dungane putrane mbah mun sedoyo diijabahi Allah subhanahu wa ta’ala. Mugo-mugo kulo panjenengan ketularan Mbah Mun. mugo-mugo 100 persen, nek boten saget geh 75 persen. Nek boten saget geh 50 persen.

Ibarate kabel, senajan kabel boten gede, masio cilik tapi nek nyetrum insya Allah menyala.

Wajak, 13 Agustus 2013. 01:24

Note: Ketikan ini plek hasil menyimak dawuh beliau, berusaha tanpa dikurangi atau ditambahi. Jika ternyata tulisan ini ada yang kurang sesuai dengan dawuh beliau, mohon dikoreksi.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar