Dawuh Romo KH M Jamaluddin Ahmad di
tahlilan hari ke-enam wafatnya Mbah KH
Maimun Zubair
Kulo nyuwun ngapunten, sepindah
suanten kulo. Kulo sampun wekas, aku ojo dibagehi opo-opo, suantene telas.
Nomer kaleh, kulo didawuhi supados ngaturaken mauidhoh, langsung awake adem
panas,wedi kualat. Kulo sowan mriki namung tabarrukan, mugo-mugo ketularan mbah
Mun, namung ngoten. Ora 100 persen yo 70 persen, ora 70 persen yo 50 persen,
pokok saget kesetreum kaleh Mbah Yai Maimun Zubair. Namung niku tujuan kulo.
Nek wekdal niki kulo dados tamu.
Adloyyif kalmayit baina yadayil ghosil. Dayoh itu kalmayyit baina yadayil
ghosil. Dayoh niku koyo mayyit neng ngarepe sing ngedusi. Mayyit didusi kok
polah, dilungguhno yo monggo, dikurepno yo monggo,diowok2 yo monggo. Wong
jenenge dayoh. La, teko kongkon ngomong nggeh ngomong ngoten mawon, tapi kulo
niat boten mauidhoh. Ajrih mauidhoh.
Dawuhe gusti Allah dateng nabi Isa
bin Maryam alaihis salam
يا بن مريم عظ نفسك فإن اتعظت فعظ
الناس وإلا فاستحيني
Isa bin Maryam, awakmu nuturono neng
awakmu dewe, nek wis iso nembe nuturi wong liyo. Nek ora, isino ambek ingsun.
Syarate mauidhoh niku wong wis biso
rumongso mampu nuturi awake dewe. La kulo kengken mauidhoh niku adem panas,
rumongso durung mampu nuturi awake dewe.
Rosulullah shalla Allahu ’alaihi wasallam
dawuh, ابدأ بنفسك فبغيرك
Kawitono awakmu dewe disek, nek wis
cukup lagi wong liyo.
Nopo maleh enten seorang ulama’
dengan ulama’ yang lain, kurang lebih 1000th yg lalu, tepatnya pertengahan
abad ke-5 hijrah. Antara Syeikh Fatah al-Maushiri dg Hujjatil Islam al-Imam al-Ghozali,
di mana al-Imam al-Ghozali lahir th 450 H wafat th 505 H maka berarti
pertengahan abad ke-5 H. Sakniki pun abad ke-15, maka berarti 1000 th yg lalu.
Syeikh Fatah al-Maushiri menulis
surat dateng Hujjatul Islam al-Imam al-Ghozali at-Thusi, surate pendek singkat
يا إمام الغزالي اكتب لي كلمة أتعظ بها
Ini syeikh Fatah al-Maushiri menulis
surat, isi suratnya : Ya Imam Ghozali, tolong tuliskan 1 kalimat saja, aku
pakai sebagai mauidhoh. Ini pun 1000 tahun yang lalu nulis surat ngoten.
Al-Imam al-Ghazali radliya Allahu ‘anhu
jawabane tulisan panjang:
يا فتاح
الموصري، الموعظة زكاة ونصابها الاتعاظ، فمن ليس له نصاب فلا تجب عليه الزكاة، ومن
ليس له نور فكيف يستنار به، وكيف يستقيم الظل والعود أعوج
Wau didawuhi yai Jamal mauidhoh,
aduh, adem panas, eling niki. Imam Ghozali jawabane mauidhoh koyo zakat. Zakat
iku kudu wis duwe sak nishob. Nishobe awake dewe iso nuturi awake dewe. Wa
nishobuha al ittiadh. Nishobe mauidhoh iku awake dewe wis biso nuturi awake
dewe. Kapan durung duwe sak nishob yo ora wajib zakat. Orang yang belum
bercahaya, bagaimana bisa diambil cahayanya. Man lahu nur, niku nggeh mbah Mun,
putra2ne mbah Mun niku lahum nur. Fihi yustanaru bihi.
Wong sing durung duwe cahaya,
bagaimana bisa diambil cahayanya. Kulo niku sek peteng dedet, dereng wonten
cahayane, bagaimana bisa diambil cahayanya kalau masih gelap gulita.
وكيف يستقيم
الظل والعود أعوج Bagaimana
bayang2 bisa lurus kalau kayunya bengkok. Kayune bengkong ayang-ayange yo luwih
bengkong. Bagaimana bayang-bayang bisa lurus kalau kayunya bengkong. Kulo niki
ibarate kayu sing bengkong, milo estu wonten saat meniko, forum meniko, kulo
boten mauidhoh. Dari tiga dawuh, setunggal dawuh Allah dateng nabi Isa alaihissalam,
yang kedua dawuh Rosulillah shalla Allahu ’alaihi wasallam, ketiga dawuh Hujjatul
Islam al-Imam al-Ghozali at-Thusi geh kulo dereng gadah. Dadi kulo boten
mauidhoh, namung kulo dongeng mawon.
Sedo ten Makkah niku uangel kalau
bukan orang yang dipilih Allah, angel. Kulo cerito yo, mbah Bisyri Sansyuri Denanyar
suatu saat umroh didereaken kaleh KH Abdul Aziz Masyhuri, wonten Makkah gerah,
dibeto dateng dokter boten kerso, dateng rumah sakit boten kerso. Aku pingin
mati neng Mekkah. Sampe masa Umroh habis, diperpanjang. Saking pingine sedo ten
Makkah. Diperpanjang, gerah gerah ditambakno boten kerso. Waktu perpanjangan
habis, diperpanjang lagi. Saking pingine sedo ten Makkah. Bakdo ngoten dospundi
hasile. Krono diperpanjang diperpanjang tidak berhasil sedo akhire kundur.
Barang kundur boten dangu sedo ten ndalem. Lo, niku sedo ten Makkah.
Subhanallah, guru kulo syeikh Mushlih bin Abdurrohman al-Maraqi Mranggen
berhasil sedo ten Mekkah. Rencang kulo sak kelas sak bantal ingkang dados rois
syuriyah Jawa Tengah namine Kyai Haji Masyhuri Mughni Bumiayu hasil sedo ten
Madinah dimakamaken ten Baqi’. Sakniki mbah Mun ten Ma’la, subhanallah. Luar
biasa.
Canggah. Mbah Fattah kagungan abah
namine mbah Hasyim. Mbah Fattah niku morosepahe Kyai Sahal. Adike nyai Sahal
oleh kulo. Bin Hasyim. Hasyim bin Idris. Idris bin Umar. Umar niki berhasil
sedo ten Makkah. Subhanallah bejo sedo ten Makkah.
Poro bapak, opo’o sedo ten Makkah.
Saking Abu Sa’id al-Khudzri annahu
qola, qola Rosulullah shalla Allahu ’alaihi wasallam
خمسة وجبت لهم الجنة
Subhanallah.
Ada 5 golongan wajib masuk surga,
ngapunten kulo boten pati ngertos apa artinya wajabat. Melbu suargo kok wajib.
Nggeh namung kiro2 mawon, sebatas angen2 kulo, ditetapkan masuk surga.
Yang pertama dawuhe nabi, al mar’atu
assholihatu almuthi’atu lizaujiha, wong wedok sing sholihah bekti kepada suami.
Nek ndelok soko iki pengen suargo iki penak wong wedok. Pokoke manut ae ambek
sing lanang kapan bengi mas njaluk mas njaluk wah jelas surgone. Ojo sok
ngelarani atine wong lanang. Masya Allah. Wong wedok. Pertama dawuhe nabi al
mar’atu assholihatu almuthi’atu lizaujiha
Wal waladu almuthi’u li walidaihi,
yang kedua adalah anak yg berbakti kepada ibu bapak. Pirang-pirang hikayah, pirang-pirang
cerita, pirang-pirang kejadian, wali-wali, ulama-ulama sing gede-gede niku roto-roto
berbakti kepada bapak, berbakti kepada ibu. Namung sakniki, kulo panjenengan
prihatin di antara kita sudah krisis akhlaq. Anak menyakiti orang tua, anak menyakiti
guru. menyakiti, luar biasa.
Padahal wasiate sahabat Abu Huroiroh radliya
Allahu ‘anhu dateng seorang sahabat yg lain, namine Abu Ghossyan ad-Dlobby radliya
Allahu ‘anhu, ketika pada siang hari pada panas terik matahari, Abu Ghossan ad-Dloby
berjalan-jalan dg ayahnya, berpapasan dengan sahabat Abu huroiroh radliya
Allahu ‘anhu. Abu Huroriroh dawuh, Abu Ghossan, iki sopo iki. Meniko bapak
kulo. Bapakmu? Nggeh. Abu Ghossan aku pesen yo. Nomer siji, nek melaku ambek
bapakmu ojo pisan-pisan melaku neng ngarepe. Nek mlaku ambek bapakmu neng
burine bapakmu utowo neng samping. Nek awakmu mlaku neng samping ojo sampe
diselan-selani wong liyo. Awakmu sing mepet ambek bapakmu, ojo sampe diselan-selani
wong liyo. Poro bapak, niki kulo terangno, niki boten termasuk hadits niki.
Wong tuo mlaku kadang kesandung, kadang kesrimpet. Nek kesandung kesrimpet sing
nulungi anake dewe dudu wong liyo. Kadang-kadang wong tuo mlaku-mlaku ngelak,
njaluk ngombe, sing nulungi, sing ngeladeni niku anake dudu wong liyo.
Sak teruse Abu Ghossan, nek bapakmu
lungguh neng lantai bawah, kowe ojo pisan-pisan mlaku nang lantai dua. Dospundi
maknane dospundi? Nek bapakmu lungguh neng lantai 1, ojo pisan-pisan awakmu
mlaku neng lantai 2.
Sakteruse Abu Ghossan, nek awakmu
mangan bareng bapakmu, bapakmu nek wis nyawang lauh, ojo mbok jupuk. Mbok
menowo bapakmu iku demen ambek lauh iku, ojo mbok jupuk. Coro saiki lak
didisiki ambek anake. Nek bapakmu nek wis nyawang panganan, ojo mbok jupuk,
bapakmu seneng ambek panganan iku. Niki salah 1 daripada adab sopan santun pada
orang tua
Mbah mun niki miliki muthi’ li abawaihi,
pun dimiliki kaleh mbah mun. almuthi’u li abawaihi, niku penting banget.
Al-Imam al-Ghozali radliya Allahu ‘anhu
wonten kitab ihya’ niku mengutip, juz 2 mengutip:
Waqila, waqila iku jerene mbuh bener
mbuh ora tapi kadose kok nggeh. Ketika Nabi Yusuf menjadi raja di mesir,
mengganti raja Royyan menikah dengan Zalikha mantan Qithrul Aziz, Nabi Yusuf
duduk di mahlighai kerajaan. Ayahnya, Nabi Ya’qub, jauh-jauh jalan kaki
menjenguk Nabi Yusuf alaihissalam wonten mesir. Tapi Nabi Yusuf alaihissalam
boten jumeneng. Nabi Yusuf alaihissalam boten jumeneng menghormati ayah. Nggeh
menghormati, bapak2, namung tidak berdiri. Langsung ditegur oleh gusti Allah,
kamu tidak berdiri menghormati ayahmu. Apa dirimu merasa lebih mulya daripada ayahmu?
Waizzati wajalalai, Aku tidak memberi anak kepadamu yang jadi rosul. Mari ngunu,
Nabi Yusuf boten kagungan putro sing dadi rosul hanya karena ketika ayahnya
datang di Mesir beliau tidak brdiri untuk mnghormati.
Makane Nabi dawuh wal waladu almuthi
liwalidaihi wajabat lahul jannah
Sing nomer 3, wal mutawaffa fi
thoriqi makkah, orang yang wafat dalam perjalanan beribadah ke Makkah, Mbah Mun
termasuk. Arepe ngomong opo tentang Mbah Mun, semuanya dimiliki oleh Mbah Mun.
wal mutawaffa fi thoriqi makkah orang yg wafat dalam perjalanan beribadah di
Makkah. Nopo maleh kok seorang auliya’ nopo maleh kok seorang ulama’.
Poro bapak, wong sing keterlaluan
dosa mawon niku ditolong oleh arwahe rosulullah shalla Allahu ‘alaihi wasallam.
Kulo jenengan kenal dengan nama waliyullah Hatim al ashomm, Hatim alashomm wafat
th 230 H. Niku gadah canggah guru, karena Hatim punya guru namanya Syaqiq al-Balkhi
rohimahullah. Syaqiq al-Balkhy punya guru namanya Ibrahim bin Adham
rohimahullah. Ibrahim bin Adham punya guru namanya Fudloil bin ‘Iyadl. Fudloil
bin ‘Iyadh punya guru namanya Sufyan ats-Tsauri yang wafat tahun 161 H.
Fudloil bin Iyadh bercerita tentang
gurunya, namanya Sufyan ats-Tsauri. Sufyan ats-Tsauri bercerita, yang ceritanya
diceritakan Fudloil bin ‘Iyadh. Sufyan at-Tsauri ketika ibadah haji bertemu
dengan seorang anak muda. Anak muda ini ketika di Arofah membaca sholawat tok.
Ketika thowaf di ka’bah membaca sholawat tok. Ketika sa’i baina shofa dan marwa
membaca sholawat tok. Bertemu dengan Sufyan ats-Tsaari si pemuda ini. Wahai
akhi, likulli maqomin maqol, tiap-tiap tempat itu ada ucapan yang tersendiri, tiap-tiap
tempat itu ada doa masing-masing, ada doa yang tersndiri. Kamu kok hanya
sholawat tok apa kamu punya cerita? Dijawab oleh pemuda, panjenengan iki
sinten? Aku Sufyan Tsauri. Sufyan Tsauri al-Iroqi? Iya benar. Seandainya bukan
panjenengan yang tanya tidak saya jawab. Tapi karena panjenengan yang tanya
kulo jawab.
Kulo gadah crito. Kulo nderekno
bapak haji saking Khurasan lewat Kufah. Sampe dugi Kufah bapak kulo gerah, sakit.
Kulo padosno tombo padosno tombo padosno tombo boten waras. Akhire bapak kulo
sedo. Barang sedo, Subhanallah, wajahe bapak menghitam. Wajahe bapak berganti
wajah khimar. Dospundi kulo boten bingung? Bingung, susah. Kulo tutupi sarung
wajahe bapak. Bagaimana aku memberi kabar kepada kawan-kawan kalau kondisi
bapak seperti ini. Wajahe menghitam, wajahe ganti wajah khimar. Kulo nangis dan
nagis, nangis dan nangis akhire kulo tertidur, barang kulo tertidur kulo
bermimpi rumaos kulo enten seorang laki-laki yang ganteng, tampan, kulo boten
nate pirso kados niku. Agemane bersih kulo boten nate sumerep kados niku.
Aromane harum, kulo boten nate mencium aroma kados niku. Akhire tiyang niku
dawuh ten kulo susah opo koyo ngene iki?
Dospundi kulo boten susah. Kulo
nderekno bapak haji lewat Khurosan sampe dumugi Kufah, ten kufah bapak kulo gerah.sakniki
pun sedo, wajahe bapak menghitam, wajahe bapak dados wajah khimar. Sinten boten
susah. Terus tiyang ingkang tampan meniko lajeng terus mlampah nyedeki bapake
kulo. Sarung sing nutupi wajahe bapak dibuka, wajahe bapak kulo diusap,
subhanallah, wajahe bapak kalbadri seperti purnama. Wajahe bapak berganti
menjadi wajahe manusia lagi Kulo bungah kulo bungah, kulo gandoli tiyang niku,
panjenengan niki sinten? Panjenengan niki sinten? Aku iki nabimu Muhammad a-Musthofa.
Padahal pun sedo dangu. Nabi niku sedane 10 H, waktu niki,,. tahun 161 niku
sedane Sufyan ats-Tsauri. Maka sebelum itu kejadiane Kanjeng Nabi rawuh. Panjengan
niki sinten? Aku nabimu Muhammad al-Musthofa. Dospundi? Niki dalam impian,
bapak kulo saget kados niki sebabe nopo? Bapakmu iku keterlaluan, dosane
ktrlaluan. wong sing dosane keterlaluan iku nek mati wajahe diganti wajahe
khimar, immaa fid dunya wa imma fil akhiroh. Tapi bapakmu iku wajahe digawe diganti
wajahe khimar fi dunya. Lo.. Panjenengan kok perduli, kok perduli nulungi bapak
kulo. Iyo mergo bapakmu iku bener keterlaluan nglakoni duso, al-musrif, tapi
saben-saben mapan sare mesti moco sholawat disek ping 100. Niku ditiru mawon
sholawate mawon, ojo ditiru dosane. Niki saben-saben mapan sare mesti moco
sholawat ping 100 ping 100 ping 1000.
Niko poro bapak, niki jalarane.
Trs kulo niki matur ten Rosululullh dalam
impian, panjenengan wasiat nopo? Aku wasiat awakmu engkok nek haji setiap kamu melangkahkan
kaki bacalah sholawat. Niki mulane naliko ketemu Sufyan Tsauri tidak pernah membaca
yang lain, selain doa-doa haji, yang dibaca hanya sholawat, wuquf sholawat,
thowaf sholawat, sai sholawat. Ternyata ada cerita seperti ini. Niki wong sing
musrif, wong sing dosane keterlaluan, karena wafatnya dalam prjalanan ke Mekkah ibadah haji, di
tengah perjalanan dapat pertolongan. Mulane Kanjeng Nabi sing nomer 3 dawuh,
wal mutawaffa fi thoriqi makkah, orang yg wafat dalam perjalanan ibadah ke
mekkah. Niki dmiliki kaleh Mbah Mun
Sing no 4, wa shohibu khuluqin
hasan. Wong sing duweni akhlaq sing bagus. Sinten sing boten kenal kaleh Mbah Mun.
Sinten sing boten ngertos akhlaqe Mbah Mun. Subhanallah, ini juga dimiliki oleh
Mbah Mun. wal waladu almuthiu liwalidahi dimiiki, wal mutawaffa fo thoriiq
makkah dimikili, wa shohihibi khuluqin hasanin dimiliki kaleh Mbah Mun.
Sing no 5, man adzdzana fi masjidin
minal masajid imanan wahtisaban, sing no 5 tukang adzan, tukang adzan sing
mukmin mukhlish lillahi ta’ala. 5 niku didawuhi nabi wajabat lahumul jannah
Nek kulo pnjenengan metani Mbah Mun,
ora ono eleke blas. Makane kulo panjenengan derek-derek tabarrukan, nderek
tahlilan, doa brsama, mugo-mugo ketularan Mbah Mun.
Wonten dawuhe Kanjeng Nabi, dawuhe
niku kalam khobar tapi intine kalam amr, printah.
Anak adam, kulo samean iki kudu
duweni salah1 saking perkoro 3. Nek biso 3 duwe kabeh, nek ora salah 1 perkoro
3. Iku ono dawuh, dawuhe iku dawuh kalam khobar tapi intinya printah. Perintah
ojo sampe wong iku ga duwe salah sijine perkoro 3.
Nabi dawuh
إذا مات ابن
ادم انقطع عمله إلا من ثلال صدقة جارية
Cobi samean persani Mbah Mun, brapa jariyahnya, berapa pondok pesantrennya,
berapa masjid yg didirikannya, berapa berapa berapa.
وعلم ينتفع
به. Ilmu yg diambil mnfaatnya. Pun niki nek dipetani mbah mun luar
biasa Sampe akhir-akhir duwe ilmu jenenge politik kebangsaan, niki untuk se-Indonesia,
nusantara tinggalane Mbah Mun. Dereng ilmu sing diajarkan ke masayrakat yang
diajarkan para santri dan sebagainya
Nomer 3 وولد
صالح يدعو له
Subahannallah
Awake dewe iki nduwe opo, shodaqotin
hjariyatin wis duwe opo durung
Ilmin yuntafau bihi wis duwe opo
durung
Waaladin sholihin yad’u lahu wos
duwe opo durung
Mbah Mun wis kebek duwe kabeh
Poro bapak, subhanallah.
Niki lah nggeh, panjengan kulo
bareng-bareng niat mugo-mugo dungane putrane mbah mun sedoyo diijabahi Allah subhanahu
wa ta’ala. Mugo-mugo kulo panjenengan ketularan Mbah Mun. mugo-mugo 100 persen,
nek boten saget geh 75 persen. Nek boten saget geh 50 persen.
Ibarate kabel, senajan kabel boten
gede, masio cilik tapi nek nyetrum insya Allah menyala.
Wajak, 13 Agustus 2013. 01:24
Note: Ketikan ini plek hasil menyimak
dawuh beliau, berusaha tanpa dikurangi atau ditambahi. Jika ternyata tulisan
ini ada yang kurang sesuai dengan dawuh beliau, mohon dikoreksi.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar